Форма входу

Пошук

Календар

«  Травень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Наше опитування

Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 228

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Травень » 26 » Всеукраїнський збір «Джура-2014: Хортиця»
11:09
Всеукраїнський збір «Джура-2014: Хортиця»

Всеукраїнський збір «Джура-2014: Хортиця» відбудеться з 11 по 20 липня 2014 року в м. Запоріжжя на острові Хортиця. Тривалість Всеукраїнського збору гри 10 днів.
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНА СИСТЕМА ГРИ «СОКІЛ» («ДЖУРА»)
Гра «Джура» відбувається протягом всього навчального року. 
У вересні здійснюється планування роботи в школі (призначаються відповідальні та затверджується річний план заходів), створюються штаби всіх рівнів чи оновлюється їхній склад і затверджується план їхньої роботи на навчальний рік. 
Урочисте відкриття гри відбувається в кожній школі, яка бере участь у грі, у День Українського козацтва (14 жовтня). Підсумкові етапи гри проводяться у квітні – шкільний, у травні-червні – районні та обласні, у червні-липні – всеукраїнський. Гра завершується всеукраїнським етапом. 
Згідно з Законом України «Про освіту» навчальні заклади поділяються на вищі, середні, позашкільні та дошкільні. Гра „Сокіл” („Джура”) запроваджується в усіх зазначений навчальних закладах:
дошкільні навчальні заклади – проводяться ознайомлюючі заходи 
з української історії та культури, вивчення українських пісень і віршів;
середні та позашкільні навчальні заклади – проводяться заходи протягом навчального року за річним планом, що складається з врахуванням пропозицій викладених в Орієнтовному плані заходів (Додаток 1) за групами: 
1-4 класи – козачата; 
5-8 класи – джури козацькі; 
9-12 класи – молоді козаки.
Серед заходів гри, що проводяться у середніх та позашкільних навчальних закладах особливими є осіннє, зимове, весняне і літнє таборування. 
Для визначення трьох кращих роїв навчального закладу (у групах: козачата, джури козацькі, молоді козаки) у другій половині квітня проводиться шкільний етап гри (зразок Програми – Додаток 2). 
Щорічно проводяться фінальні етапи гри:
I етап - районний (міський) – проводять районні штаби гри;
II етап – обласний – проводять обласні штаби гри;
III етап – Всеукраїнський – проводить Всеукраїнський штаб гри.
КЕРІВНИЦТВО ГРОЮ «СОКІЛ» («ДЖУРА»)
Організатором Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри „Сокіл" („Джура") є Міністерство освіти і науки України спільно із зацікавленими у національно-духовному та військово-патріотичному вихованні молоді міністерствами і відомствами України у відповідності до Концепції національно-патріотичного виховання молоді. 
На кожному адміністративному рівні керівництво процесом національно-духовного відродження і методичне керівництво грою „Сокіл" („Джура") здійснюють відповідні органи управління освітою і наукою з активною і узгодженою участю відповідних органів управління фізкультурою, спортом та туризмом, військовими резервами та їх медичним забезпеченням, козацькими та іншими громадськими організаціями. 
Загальне керівництво проведенням гри «Сокіл» («Джура»)» здійснює відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини Міністерства освіти і науки України.
Безпосереднє керівництво організацією та проведенням гри та організаційно-методичне забезпечення здійснює Український державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді.
Практичне керівництво грою здійснюють штаби гри, що діють протягом всього навчального року:
- на всеукраїнському рівні – Головний штаб;
- на республіканському рівні в АР Крим – Республіканський штаб;
- на обласному рівні – Обласні штаби;
- в містах Києві та Севастополі – Міські штаби;
- в областях і в містах – Районні штаби. 
До складу штабів гри залучаються (за згодою) представники міністерств і відомств зацікавлених в організації гри.
Місцеві штаби:
- здійснюють організаційне і методичне керівництво грою;
- розробляють пропозиції щодо організації гри і вишколу козаків;
- проводять навчання консультантів, курінних та сотенних отаманів; 
- проводять огляди, операції, змагання, фінали; 
- проводять підсумки, узагальнюють і пропагують кращий досвід роботи через пресу, радіо, телебачення, здійснюють контроль за ходом гри, вишколом козаків і виконанням наказів Головного штабу, вимог положень і програм.
ОРГАНІЗАЦІЯ ФІНАЛЬНИХ ЕТАПІВ ГРИ "СОКІЛ" ("ДЖУРА")
Організація:
I (районного, міського), 
II (Кримського республіканського, обласних, Київського та Севастопольського міських), 
III (Всеукраїнського) етапів гри «Сокіл» («Джура»)
Заходи, що проводяться під час фінальних етапів гри 
розподіляються на такі блоки:
1. Державницький блок.
2. Військово-патріотичний блок.
3. Туристично-краєзнавчий блок.
4. Історично-мистецький блок.
5. Козацький вишкіл.
Державницький блок. 
1. Виконання ритуалів підняття Державного прапора України і виконання Державного гімну (два рази на день).
2. Урочистості з нагоди відкриття (закриття) етапу гри в обласних (районних) центрах за участю місцевої влади:
- парад вулицями міст;
- урочиста частина (нагородження переможців);
- концерт місцевих колективів;
- показ бойового мистецтва силами спеціального призначення 
ЗС України.
Військово-патріотичний блок.
1. Стройова підготовка (впоряд).
2. Боротьба.
3. Рятівник (надання першої медичної допомоги).
4. Стрільба (з пневматичної зброї).
5. Проживання у військовій частині 1-2 доби.
6. Ознайомлення з умовами розміщення та бойової підготовки військовослужбовців, з історією військової частини, зі зразками військової техніки.
7. Виконання вправи навчальних стрільб з автомата АК-74.
Туристично-краєзнавчий блок.
1. Таборування.
2. Смуга перешкод.
3. Походи.
4. Вивчення природи та історії краю (Відун).
Історично-мистецький блок. 
1. Ватра (мистецьке представлення рою).
2. Відун (військово-історична вікторина).
Козацький вишкіл. 
1. Обладнання таборів (елементи охорони і оборони).
2. Несення вартової та внутрішньої служби (нічні тренування).
3. Протидія диверсійним групам.
4. Харчування (самостійне приготування) і використання “сухого пайка”.
Табір всіх етапів гри забезпечують:
1. Група від органів освіти, туризму, молоді та спорту. 
2. Головна суддівська комісія. 
3. Козацька старшина табору: похідний отаман, осавул, хорунжий, бунчужний, обозний, писар – виконання щоденної програми заходів, осавульська служба, несення козацької служби учасниками.
4. Волонтери – проведення змагань і виховних заходів з учасниками фіналу.
I (РАЙОННИЙ, МІСЬКИЙ),
II (КРИМСЬКИЙ РЕСПУБЛІКАНСЬКИЙ, ОБЛАСНИЙ, КИЇВСЬКИЙ ТА СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКИХ) ЕТАПИ ГРИ
Заходи щодо організації I (районного, міського) та II (Кримського республіканського, обласних, Київського та Севастопольського міських) етапів гри здійснюються Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій спільно з відповідними штабами гри.
До складу штабу гри, як правило, входять: представники управління освіти і науки обласної державної адміністрації, управління у справах сім'ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації, сектору мобілізаційної роботи апарату обласної державної адміністрації, сектору взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату обласної державної адміністрації, обласного військового комісаріату за участю інших органів виконавчої влади, виконавчої дирекції обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, обласної ради українського козацтва, молодіжних патріотичних організацій та інших громадських організацій військово-патріотичного спрямування. 
Склад штабу затверджується розпорядженнями відповідних голів адміністрацій.
Тривалість I (районного, міського) етапу гри 3-дні. 
Тривалість II (Кримського республіканського, обласних, Київського та Севастопольського міських) етапу гри 5-10 днів.
III (ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ) ЕТАП ГРИ 
Заходи щодо організації III (Всеукраїнського) етапу гри здійснюються Українським державним центром туризму і краєзнавства учнівської молоді спільно з Головним штабом гри. 
Тривалість III (Всеукраїнського) етапу гри 10-12 днів. 
До участі у III (Всеукраїнському) етапі грі допускаються рої (по одному) від Автономної Республіки Крим, областей та міст Києва і Севастополя.
Письмові підтвердження про участь у Всеукраїнському етапі потрібно надіслати на адресу Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді.
Заходи, передбачені I, II і III етапами гри, здійснюються поетапно:
1-й етап: відбірний:
• інформування учнів шкіл про гру "Сокіл" ("Джура");
• виконання роями попередніх завдань для участі у змаганнях; 
• розгляд заявок на участь роїв у грі;
• зарахування кращих роїв до участі в етапах. 
Організаційною основою гри є добровільне об'єднання юнаків і дівчат 
у рої, що створюються в школах під керівництвом штабів гри. 
Для участі у відбірному турі рої повинні виконати три завдання:
Перше завдання – придумати атрибутику рою: назва, відзначка, ройовий клич-девіз, ройове гасло-позивний, прапорець встановленої форми із своїми барвами, типова форма-однострій.
Назва повинна мати героїчний, козацький, патріотичний зміст. Найкраще використовувати зооморфні мотиви, гумористичні, історично-героїчні, подекуди і фантастичні образи, зокрема з фольклору: напр. Нічні кажани, Гайдамаки, Котигорошки, Чорні вершники, Чорні запорожці, Залізні вовки. 
Мета: створення збірного образу, який би сприймали члени рою як частинку себе, і це б мотивувало їх спільно наслідувати свій ідеал, співдіяти у досягненні перемоги.
Відзначка – схематичне, символічне зображення назви. Форма: біле коло з чорним кантом. Всередині – зображення назви чорним кольором.
Ройовий клич-девіз. Має відображати лицарсько-воїнську, козацьку філософію, світогляд, ідеали. Можна використати народні приказки чи прислів'я, латинські вислови: "Двічі не вмирати", "Або пан, або пропав", "Краще вовком згинути, аніж жити псом", "Зі щитом або на щиті". 
Мета – клич має ідейно об'єднувати всіх членів рою, спрямовувати їх 
на позитивну поведінку.
Ройове гасло-позивний: напр. "Пугу-Пугу" – "Козаки з лугу" чи "Сонце сходить" – "буде день". 
Мета – використання під час змагань, зокрема теренової гри, "Квесту" 
для зв'язку зі своїми. 
Прапорець встановленої форми із своїми барвами.
Прапорець – це полотняний або сатиновий квадрат розмірами 75x75 см. Він складається з двох чи трьох барв. На правій (лицевій) стороні прапорця 
у естетично гарному місці нашивається відзнака рою, висотою 25 см. На тому самому боці розміщуємо симетричний напис назви рою. Розміри літер по висоті – 10 см. На лівій (зворотній) стороні прапорця не поміщуємо ніяких нашивок. Прапорець носиться прикріпленим до держака довжиною 180 см та діаметром 
3 см.
Барви рою – будь-які два чи три кольори, вибрані роєм. Можна використовувати не тільки для прапорця, але і для інших потреб ідентифікації рою. Основна барва для всіх учасників гри "Джура" – малинова, її можна використовувати як одну з барв рою, але не як основну, а додаткову, яка виконує функції тла (фону).
Типова форма-однострій має бути простою у виготовленні з елементами козацької тематики та традиції, основний елемент – вишиванка. Представники команд від молодіжних та козацьких організацій чи шкільних установ, де 
є визначено однострої, можуть використовувати їх для представлення себе під час гри. Для участі у спортивних та польових змаганнях слід використовувати спеціальний одяг.
Для виготовлення однострою можна використати елементи обмундирування української армії чи силових структур різних часів.
Друге завдання (Бог і Україна) – провести патріотичний чи духовно-релігійний захід на рівні своєї школи, мікрорайону, села тощо відповідно до ідейних принципів лицарства «служити Богові, Батьківщині, ближнім».
Третє завдання (Добре діло) – виконати ройове добре діло із організацією, що реалізовує благодійні проекти, кампанії із залученням волонтерів.
Письмові звіти про виконання зазначених завдань із фотографіями, додатками на електронних носіях подаються в суддівську колегію гри разом з іменною заявкою.
2-й етап: Основний (I-й чи II-й етапи гри). 
Змагання проводяться за Умовами, що розробляються організаторами етапів згідно з Положенням про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура») і Програмою етапів, що розробляються з врахуванням пори року, місцевості, кількості роїв-учасників та інших факторів. 
Учасники I-го та II-го етапів гри можуть бути представлені одночасно трьома групами роїв: 
- козачата (молодші школярі віком 7-10 років); 
- джури козацькі (школярі середніх класів віком 11-15 років);
- молодші козаки (школярі старших класів віком 16-18 років). 
Склад рою – 8 осіб (6 хлопців, 2 дівчини). У кожному рою визначається провідник – Ройовий. Керівники роїв призначаються наказом Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, обласних та районних у місті Києві управлінь освіти і науки держадміністрацій, на яких покладається відповідальність за збереження життя та здоров’я учасників рою. Один представник – виховник рою, другий – фахівець певного виду (представник козацької організації чи іншої патріотичної громадської організації), 
що включений до Програми гри, який може залучатися до суддівства та роботи секретаріату гри за рішенням Обласної суддівської колегії.
Змагання полягають у проведенні комплексних командних ігор військово-спортивного, культурно-інтелектуального та патріотичного спрямування, під час яких відбуваються відбір кращих команд (роїв) та визначення переможців.
Ідейні принципи змагань виходять із лицарського покликання «Служіння Богові, Батьківщині, ближнім»: «Бог і Україна», «Добре діло – найкращий дар один одному».
Здоровий спосіб життя, духовне здоров’я підростаючого покоління, плекання основ патріотичного духу, успішне навчання, розвиток туристсько-спортивних та військово-спортивних навичок – запорука успішного виховання майбутніх громадян України.
По завершенню заходів, передбачених Обласним етапом гри, Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій подають Українському державному центру туризму і краєзнавства учнівської молоді підсумкові протоколи та узагальнену інформацію про підсумки проведення Обласного етапу та здійснюють організаційні заходи щодо підготовки 
та направлення одного кращого рою від області для участі у III (Всеукраїнському) етапі гри.

Переглядів: 2073 | Додав: Фест | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS