Форма входу

Категорії розділу

Пошук

Наше опитування

Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 228

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Cтатті

Інформаційна довідка про впровадження в навчальні заклади України Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»

 

 

Інформаційна довідка про впровадження в навчальні заклади України Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної
гри «Сокіл» («Джура») у 2015/2016 навчальному році

 

В Україні Міністерством освіти і науки України спільно з Радою козацьких отаманів України та МБУ «Центр Національного Відродження» вже восьмий рік впроваджується в навчальні заклади України Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»). Ця робота проводиться за сприяння Міністерства молоді та спорту України, Міністерства культури України, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства надзвичайних ситуацій, а також Служби безпеки України та Державної прикордонної служби України. За сім років системної роботи фактично сформовано загальнодержавну систему національно-патріотичного виховання учнівської молоді. 

Виховна система гри «Джура» включає в себе постійну навчально-виховну роботу в кожній школі протягом усього навчального року, дає можливість залучити до спільної дії учнів, педагогів, батьків, представників органів місцевого самоврядування та громадських організацій. Ця робота починається в дитячих садках і продовжується в школах, де вона охоплює всі вікові групи учнів, і як підсумок цілорічної праці гуртків козацько-лицарського виховання в навчальних закладах навесні та влітку проводяться фінальні етапи гри: шкільний, I (районний, міський), II (обласний), III (Всеукраїнський). Виховні системи навчальних закладів і наметових вишкільних таборів базуються на козацьких і пластових виховних системах.

Така форма виховної роботи з учнівською молоддю є надзвичайно ефективною та актуальною, зважаючи на складні військово-політичні умови, що нині склалися в Україні. Високий рівень обороноздатності України може бути забезпечений не стільки новітніми зразками зброї, як, у першу чергу, високим рівнем патріотизму громадян, наявністю у них потрібних умінь та навичок із загальновійськових дисциплін, вміння зберегти своє життя і здоров’я в умовах надзвичайної ситуації та військового конфлікту, надання першої допомоги, а головне – їхньої готовності захистити Україну від будь-якого агресора. Народ-патріот – непереможний!

 

З 2016 року Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра
"Сокіл" ("Джура") буде проводитися вже на виконання Указу Президента України від 12.06.2015 № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді». Впровадження гри в навчальні заклади  доручено здійснювати Кабінету Міністрів України, обласним, Київській міській, державним адміністраціям.

З метою ефективного впровадження в навчальні заклади  Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура") передбачено щорічне проведення таких заходів: 

1. Створення та забезпечення діяльності постійно діючих обласних (міського для м. Києва) та районних штабів гри «Джура» за участі представників громадськості, учасників АТО та волонтерів при відповідних державних адміністраціях.

2. Організація в навчальних закладах гуртків національно-патріотичного виховання, в яких виховна робота з дітьми та молоддю проводиться протягом всього навчального року за участю представників громадських організацій, учасників АТО та волонтерських організацій.

3. Організація державними органами на всеукраїнському та місцевому рівнях підготовки (перепідготовку) педагогів-організаторів для навчальних закладів та закладів культури, які беруть участь у грі.

4. Організація державними органами на всеукраїнському та місцевому рівнях підготовки волонтерів із представників педагогічних навчальних закладів, громадських організацій, учасників АТО та волонтерських організацій для забезпечення проведення наметових вишкільних таборів І районних (міських),
II (обласного) та III (Всеукраїнського) етапів гри.

5. Проведення штабами гри відповідного рівня фінальних етапів гри за участі роїв навчальних закладів:

у березні – шкільних;

у травні – І (районних, міських) етапів гри (у формі таборування 3-5 днів);

у червні – II (обласних) етапів гри (у формі таборування 5-7 днів);

у серпні – III (Всеукраїнського) етапу гри (у формі таборування 10-12 днів).

 

Організація та проведення I та II фінальних етапів гри «Сокіл» («Джура»)

 

 

 

Завдання на 2016 рік:

  1. Організація та проведення у травні-червні 2016 року I та II фінальних етапів гри у формі польових таборів по всій території України:

·        І районних (міських) етапів гри тривалістю 3-5 днів;

·        ІI (обласних) етапів гри тривалістю 5-7 днів.

 

Потенційні можливості проведення щорічно: 490 таборів в районах + 178 таборів в містах + 25 таборів в областях і в м. Києві = всього 693 табори для молоді.

 

Організатори таборів:

·        Обласні та районні державні адміністрації;

·        Департаменти (управління) освіти, молоді та спорту, культури;

·        Громадські організації: козацькі, скаутські, дитячо-юнацькі об’єднання;

·        Батьки та вчителі.

 

Учасники таборів: Шкільні рої – по 10 осіб: 8 дітей (6 хлопців, 2 дівчини
(не менше) та 2 керівники із складу дорослих виховників. У кожному рою визначається провідник – ройовий. Вік учасників 16-18 років.

 

Проведення таборів забезпечує козацька старшина таборів – це група вихователів із числа представників організацій козацького об’єднання «Рада козацьких отаманів України», «Молодіжного Клубу Джура», «Спілки Української Молоді в Україні»,  НСОУ «Пласт», «Молодіжного Націоналістичного Конгресу» та ін.

Козацька старшина таборів організовує козацьке самоврядування та забезпечує діяльність табору, проведення змагань, осавульську службу, несення козацької служби, проведення виховних заходів з молоддю.

Графік проведення таборів Обласних етапів гри:

 

№ п/п

Назви територій

Термін проведення
ІІ етапу

Місце проведення

Квітень

24.

Чернівецька

15-17 квітня

м. Чернівці, територія  військової частини А0264 по вул. Московської Олімпіади, 6   та  Товариства сприяння обороні України за адресою м. Чернівці вул. Фастівська, 30А .

 

Травень

6.

Житомирська

4-6 травня

Черняхівський район

 

16.

Полтавська

11-14 травня

Полтавський обласний дитячий оздоровчий центр «Маяк»
(с. Головач Полтавського району).

 

3.

Волинська

14-17 травня

с. Соловичі Турійського району

18.

Сумська

18-20 травня

с. Радьківка Сумського району

2.

Вінницька

19-22 травня

с. Сутиски Тиврівського району Вінницької області, авіаційно-спортивний клуб Товариства сприяння оборони України

15.

Одеська

19-23 травня

м. Одеса

26.

м. Київ

20-22 травня

смт Клавдієво-Тарасове Бородянського району Київської області, оздоровчий табір «Зміна».

23.

Черкаська

20-22 травня

Козацький дитячий табір відпочинку «Дахнівська Січ» м.Черкаси, м-р Дахнівка

9.

Івано-Франківська

ІІ декада травня

Тисменицький р-н, спортивно-оздоровчий туристичний центр міжнародного співробітництва дітей та юнацтва

25.

Чернігівська

ІІІ декада травня

Дитячий табір «Юний турист», с. Количівка Чернігівського

Червень

17.

Рівненська

5-7 червня

Рівненський навчальний  центр. військовий полігон (м.Рівне)

7.

Закарпатська

2-8 червня

с. Оріховиця Ужгородського району

19.

Тернопільська

5-9 червня

м. Теребовля, вул..Застіноцька,84, дитячий ОЗЦ «Миротворець»

14.

Миколаївська

6-10 червня

Жовтневий район Миколаївської області

 

21.

Херсонська

7-11 червня

На базі оздоровчого табору «Старт» Бериславської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної  школи               ім. В.К.Сергеєва.

22.

Хмельницька

10-15 червня

с. Самчики Старокостянтинівського району

13.

Львівська

14-18 червня

Турбаза «Карпати», с. Кам’янка, Сколівського р-ну

11.

Кіровоградська

орієнтовно
15-20 червня

Новгородківський район

10.

Київська

І декада червня

с.П’ятихатки, Обухівський р-н, полігон ДСНСУ Київської обл..

4.

Дніпропетровська

І декада червня

на базі військової частини Дніпропетровської області

20.

Харківська

І декада червня

Лісопаркова зона м. Харкова.

5.

Донецька

ІІІ декада червня

c.Торське
Краснолиманського р-ну

8.

Запорізька

червень

КЗ «Запоріжський обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою «Захисник»

12.

Луганська

   

 

Проведення з 6 по 26 серпня 2016 р. III (Всеукраїнського) етапу гри – «Джура-2016: Хаджибейська Січ» в м. Одесі на території Державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія».

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=DeNTmuYMPjc - Відео - Що таке гра Джура

 

https://www.youtube.com/watch?v=6MNzWukp54c - семінар для впорядників


http://dzhura.org.ua/video/vip/5/myvideo/gra_dzhura_wmv  - презентація (слайд-шоу) гри Джура

 

http://dzhura.org.ua/video/via/*3 - відео по грі 

 

 

 

Військово-польові збори які потрібно проводити в рамках
районних і обласних етапів гри Джура

 

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

 

Перший день  – військово-польові збори

Військова частина

 

07.00

Побудка

07.15-08.00

Ранкова руханка

08.00-08.45

Вмивання

08.45-09.00

Вранішнє коло (збірка) – відкриття дня

09.00-09.30

Сніданок

10.00-11.00

Переїзд у Військову частину

11.00-17.00

Військовий вишкіл за програмою:

  • ознайомлення з умовами розміщення військовослужбовців,
    з навчальними класами;
  • ознайомлення з екіпіруванням військовослужбовця, зразками військової техніки,  стрілецької зброї та боєприпасів;

-   тренування дій особового складу на вогневому рубежі: підготовка до виконання вправ стрільб з автомата АК-74, розбирання та збирання зброї; 

-   вивчення засобів захисту, одягання ЗЗК;

-   ознайомленні та практичне тренування з основ тактичної медицини;

-   змагання «Впоряд»

Коротке підведення підсумків заняття. Зустріч-бесіда з воїнами АТО.

13.00-14.00

Обід – сух.пайок

17.00-18.00

Переїзд у табір

18.30-19.00

Вечірнє коло (збірка) – закриття дня, оголошення наказу

19.00-20.00

Вечеря      

20.00-22.00

Виховні години (гутірки в роях)

22.00-22.30

Нарада ройових і впорядників, нарада організаторів

23.00-07.00

Нічна тиша

 

Другий день – військово-польові збори

стрільбище Військової частини

 

07.00

Побудка

07.15-08.00

Ранкова руханка

08.00-08.45

Вмивання

08.45-09.00

Вранішнє коло (збірка) – відкриття дня

09.00-09.30

Сніданок

10.00-11.00

Переїзд на військовий полігон

11.00-17.00

Військовий полігон – військовий вишкіл за програмою:

-   тренування прицілювання, дії особового складу на вогневому рубежі;

-   вивчення правил підготовки до стрільби;

-   тренування з розбирання, збирання зразків стрілецької зброї;

-  практичне виконання вправи стрільб з АК-74;

-  ознайомлення з прийомами рукопашного бою;

-  змагання «Рятівник»

13.00-14.00

Обід – сух.пайок

17.00-18.00

Переїзд у табір

18.30-19.00

Вечірнє коло (збірка) – закриття дня, оголошення наказу

19.00-20.00

Вечеря      

20.00-22.00

Виховні години (гутірки в роях)

22.00-22.30

Нарада ройових і впорядників, нарада організаторів

23.00-07.00

Нічна тиша

 

Третій день – військово-польові збори

 

07.00

Побудка

07.15-08.00

Ранкова руханка

08.00-08.45

Вмивання

08.45-09.00

Вранішнє коло (збірка) – відкриття дня

09.00-09.30

Сніданок

09.30-10.00

Підготовка роїв до «Теренової гри»

10.00-10.30

Виїзд на місце старту гри

11.00-18.00

«Теренова гра» (обід на марші)

18.00-18.30

Переїзд у табір

18.30-19.00

Вечірнє коло (збірка) – закриття дня, оголошення наказу

19.00-20.00

Вечеря      

20.00-21.30

Виховні години (гутірки в роях): підсумки гри, зустріч з воїнами АТО       

22.00-22.30

Нарада ройових і впорядників, нарада організаторів

23.00-07.00

Нічна тиша

 

 

Сучасна державна політика у сфері національно-патріотичного виховання дітей і молоді в Україні

 

В нинішній складній ситуації в країні, в умовах російсько-української війни
та постійного інформаційно-психологічного впливу на дітей із ЗМІ, з боку батьків
і вчителів повинні змінюються державні підходи до організації в навчальних закладах процесів навчання, виховання та розвитку дітей. Важливим стає питання самоідентифікації дітей як особистостей, як членів українського суспільства, народу та державницької нації, як громадян України.

Нині Україна переживає зміну способів життя людей, змінюється система цінностей суспільства, що розпочалася під впливом Революції Гідності та відповідно змінюється соціальне замовлення до педагогіки. Але суспільство замовляє не нову педагогічну науку, а нові способи діяльності вчителя, які він реалізує на основі засвоєння ним педагогічної науки. Для задоволення потреб дітей суспільство прагне мати нового сучасного вчителя-педагога.

Таке суспільне замовлення визначається двома орієнтирами:

  1. Народ виходить із авторитарного способу життя і започатковує систему громадянського співжиття.
  2. Україна переживає одночасно процес відродження (чи доформування) української нації, яка досі не мала можливості повноцінно реалізувати свої національні цінності та розвивати свою національну педагогіку.

 

Нормативно-правові документи:

  1. Оголошення про створення у Верховній Раді України Міжфракційного депутатського об’єднання «За національно-патріотичне виховання»,
    17 грудня 2014 р.
  2. Указ Президента України від 12 червня 2015 р. № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді».
  3. Постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 № 524
    «Про утворення Міжвідомчої комісії з питань національно-патріотичного виховання».
  4. Рішення Колегії Міністерства молоді та спорту України від 8 червня 2015
    № 2-2/3/15 «Про Концепцію Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2016-2020 роки та національно-патріотичне виховання як пріоритетну складову реалізації державної політики».
  5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 16 червня 2015 № 641
    «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей
    і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання
    y загальноосвітніх навчальних закладах».
  6. Рада з національно-патріотичного  виховання  при МОН України.
  7. Указ Президента України від 13 жовтня 2015 р. № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки».
  8. Розпорядження КМУ від 25.12.2015 №1400-р "Про затвердження плану заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді на 2016 рік".

Для виконання суспільного замовлення щодо організації в навчальних закладах процесів національно-патріотичне виховання дітей необхідно виконання нижчезазначених завдань. 

П Р О П О З И Ц І Ї:

        1. Сформувати загальнодержавну виховну системи національно-патріотичного виховання та включити в неї максимальну кількість дитячих садків, шкіл і вищих навчальних закладів. Включити дітей в таку виховну системи (всі області за спільним сценарієм), що дозволить здійснювати підготовки громадян-патріотів української України (народ-патріот).

2. Створити умови для успішного розвитку Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»):

2.1. Створювати в навчальних закладах і закладах культури гуртку козацько-лицарського виховання «Джура» для шкільної молоді.

2.2. Створити постійнодіючі обласні (районні, міські) штаби гри.

2.3. Щорічно проводити польові наметові табори в рамках I, II, III етапів гри.

2.4. Організувати підготовку педагогів-організаторів для навчальних закладів, що запроваджують гру.

2.5. Організувати підготовку волонтерів (таборової старшини, впорядників) для забезпечення проведення таборів гри.

 

Головні завдання Міжфракційного депутатського об’єднання
«За національно-патріотичне виховання» у ВРУ:

  1. Об’єднати зусилля народних депутатів, урядовців, політичних та громадських активістів у справі удосконалення нормативно-правової бази патріотичного виховання молоді шляхом розробки і затвердження Єдиної державної концепції національно-патріотичного виховання, внесення змін до існуючих та створення при потребі нових відповідних нормативно-правових документів.
  2. Сприяти створення єдиного координаційного центру під патронатом Міжфракційного об’єднання для забезпечення ефективного здійснення патріотичного виховання молоді з залученням представників відповідних міністерств та відомств.
  3. Координувати здійснення моніторингу національно-патріотичного виховання молоді.
  4. Сприяти проведенню парламентських слухань з питань  національно-патріотичного виховання молоді. 
  5. Координувати розробку та реалізацію загальнодержавних і галузевих програм патріотичного виховання молоді. 
  6. Сприяти фінансуванню національно-патріотичних заходів з державного і місцевих бюджетів, здійснювати контроль за ефективним використанням коштів. 
  7. Сприяти посиленню співпраці законодавчої, виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з громадськими об’єднаннями національно-патріотичного виховання. 
  8. Сприяти створенню законодавчих механізмів економічного стимулювання суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють підтримку заходів неурядових організацій, спрямованих на патріотичне виховання молоді. 
  9. Сприяти активізації інформаційно-пропагандистського забезпечення патріотичного виховання молоді шляхом розроблення рекомендацій та заходів щодо посилення патріотичної спрямованості програм радіомовлення та телебачення, матеріалів друкованих засобів масової інформації. 
  10. Здійснювати законодавчу підтримку виробництва вітчизняного культурного продукту (кінопродукції, видання творів, постановки спектаклів), спрямованих на патріотичне виховання підростаючого покоління. 
  11. Сприяти діяльності загальнонаціональних організацій та реалізації проектів, спрямованих на національно-патріотичне виховання молоді, які довели свою життєздатність та ефективність, зокрема НСОУ Пласт, Спілка Української Молоді, Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»), дитячо-юнацький фестиваль мистецтв «Сурми звитяги» тощо. 

 

В Указі Президента України від 12 червня 2015 р. № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді» поставлені такі завдання:

  1. До 1 жовтня 2015 року розробити Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки та План дій щодо її реалізації.
  2. Передбачати в Державному бюджеті України на 2016 рік кошти, необхідні для фінансування програм і заходів із національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
  3. Вжити заходів щодо осучаснення роботи навчальних закладів, музеїв, бібліотек, клубів, інших закладів культури з національно-патріотичного виховання, активного залучення ними дітей та молоді до вивчення історії та культури України, подвигів борців за незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, її демократичний вибір.
  4. Всебічно сприяти проведенню Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура").
  5. Ужити невідкладних заходів щодо налагодження співпраці з громадськими об'єднаннями патріотичного спрямування, волонтерами, учасниками антитерористичної операції у проведенні заходів з національно-патріотичного виховання дітей та молоді, зокрема під час проведення літньої оздоровчої кампанії 2015 року.
  6. Міністерству оборони України разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, за участю Товариства сприяння обороні України розробити у тримісячний строк (до 1 жовтня) спільний план невідкладних заходів, спрямованих на налагодження взаємодії у питаннях національно-патріотичного виховання допризовної молоді та популяризації військової служби.

 

П Р О П О З И Ц І Ї
до Порядку денного першого засідання Міжвідомчої комісії з питань національно-патріотичного виховання Кабінету Міністрів України

  1. Про створення загальнодержавної виховної системи шляхом об’єднання існуючих ігрових форм виховних заходів на основі структури гри «Джура». Створення структури управляння загальнодержавної виховної системи на основі виховних органів Міністерств.

Прийняти рішення:

         -  визначити для Міністерства оборони України  функцію з організації  початкової та професійної військової підготовки молоді в середніх навчальних закладах; організації навчання у військових ліцеях, ліцеях з посиленою військово-фізичною підготовкою та спеціалізованих класах;

-  створити робочу групу із членів Міжвідомчої комісії, яка вивчить організацію роботи всіх існуючих органів виховної роботи Міністерств та інших Центральних органів виконавчої влади і підготує проект Структури управляння загальнодержавної виховної системи, що охопить всі зазначені виховні органи.
На один із органів виховної роботи одного із Міністерств буде тимчасово покладено функцію організації та координації виховної роботи в Україні до створення Національного агентства з національно-патріотичного виховання при Кабінеті Міністрів України.

-  доручити Міністерству освіти і науки України розробити проект Положення про загальнодержавну виховну систему.

  1. Про покращення фізичної культури населення України.

Прийняти рішення:

         -  доручити Міністерству молоді та спорту України: підготувати зміни в Закон України «Про фізичну культуру і спорт»; розробити «Програму розвитку фізичної культури України» та Державні тести і нормативи оцінки фізичної підготовленості населення України.

 

В Рішенні Колегії Міністерства молоді та спорту України від 8 червня 2015
№ 2-2/3/15 «Про Концепцію Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2016-2020 роки та національно-патріотичне виховання як пріоритетну складову реалізації державної політики» зазначено:

3) спільно з управліннями освіти і науки зосередити зусилля на підтримці
і розвитку дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). Структуру гри взяти за основу, на якій об’єднати існуючі ігрові виховні форми у загальнодержавну виховну систему «Джура».

 

Наказом Міністерства освіти і науки України від 16 червня 2015 р. № 641 затверджено Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей
і молоді та Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах.

В  Концепції зокрема зазначено, що «…інтеграційні процеси, що відбуваються в Україні, європоцентричність, пробудження громадянської і громадської ініціативи, виникнення різних громадських рухів, розповсюдження волонтерської діяльності, які накладаються на технологічну і комунікативну глобалізацію, міграційні зміни всередині суспільства, ідентифікаційні і реідентифікаційні процеси в особистісному розвитку кожного українця, відбуваються на тлі сплеску інтересу і прояву патріотичних почуттів і нових ставлень до історії, культури, релігії, традицій і звичаїв українського народу.

Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. При цьому потрібно враховувати, що Україна має древню і величну культуру та історію, досвід державницького життя, які виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді. Вони уже ввійшли до освітнього і загальновиховного простору, але нинішні суспільні процеси вимагають їх переосмислення, яке відкриває нові можливості для освітньої сфери.

В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації. Важливу роль у просвітницькій діяльності посідає відновлення історичної пам'яті про тривалі державницькі традиції України.

 

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

 

Патріотичне виховання – складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Воно сприяє єднанню українського народу, зміцненню соціально-економічних, духовних, культурних основ розвитку українського суспільства і держави.

 

Складовою частиною патріотичного виховання, а в часи воєнної загрози – пріоритетною, є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування
у зростаючої особистості готовності до захисту Вітчизни, розвиток бажання здобувати військові професії, проходити службу у Збройних Силах України як особливому виді державної служби. Його зміст визначається національними інтересами України і покликаний забезпечити активну участь громадян у збереженні її безпеки від зовнішньої загрози. Робота з військово-патріотичного виховання учнівської молоді має проводитися комплексно, в єдності всіх його складників спільними зусиллями органів державного управління, а також освітніх закладів, сім'ї, громадських організацій та об’єднань, Збройних Сил України, інших силових структур».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключові проблеми національно-патріотичного виховання:

 

  1. Передбачати в Державному бюджеті України на 2016 рік та на наступні роки кошти, необхідні для фінансування програм і заходів
    із національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

 

  1. Розпочати підготовку нового вчителя.

 

  1. Створити Загальнодержавну виховну систему: дитячий садок – середні навчальні заклади – вищі навчальні заклади.

Для цього:

  • провести ревізію органів виховної роботи всіх Міністерств і Центральних органів виконавчої влади;
  • створити державну структуру управління Загальнодержавною виховною системою і функціонально визначити державний орган для організації та контролю всіх процесій у цій сфері.

 

  1. Створити умови для розвитку гри «Джура».

Для цього:

  • створювати гуртки;
  • створити постійнодіючі штаби гри;
  • щорічно проводити дитячі таборування (район, область, всеукраїнський);
  • розпочати підготовку нового вчителя;
  • розпочати підготовку виховників для дитячих таборувань.

 

 

  1. Затвердити нові виховні програми для дитячих закладів літньої оздоровчої кампанії.

 

  1. Закріпити функціонально за Міністерством оборони України  завдання організації  початкової та професійної військової підготовки молоді в середніх навчальних закладах; організації навчання у військових ліцеях, ліцеях з посиленою військово-фізичною підготовкою та спеціалізованих класах.

 

  1. Покращити організацію фізичної культури населення України.

Для цього:

  • доручити Міністерству молоді та спорту України: підготувати зміни в Закон України «Про фізичну культуру і спорт»; розробити «Програму розвитку фізичної культури України» та Державні тести і нормативи оцінки фізичної підготовленості населення України.

 

Категорія: Cтатті | Додав: Фест (21.11.2015)
Переглядів: 8349 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS